Jakie inne formy marketingu, poza blogiem, mogą być przydatne dla młodych, początkujących kancelarii?

Takie pytanie padło na naszej grupie dyskusyjnej. Czas się z nim zmierzyć. Będzie też z tego podcast na www.podcastpozaprawem.pl

Narzędzi marketingowych jest dużo. Bardzo dużo. Poniżej zrobiłem listę ale… nim ją przeczytasz musisz wiedzieć, że narzędzia nie są ważne. Ważny jest klient i jego problem, który Ty umiesz rozwiązać. Jeśli znasz problem swojego klienta – jesteś prawie w domu. Jeśli nie znasz problemu klienta – uderzasz głową w mur. I uwierz mi. Nauczyłem się tego na swoich błędach.

Jednak pytanie było o narzędzia. Możesz dobrze myśleć o tych narzędziach, które spełniają poniższe założenia:

  • Pozwalają dotrzeć do Twojego potencjalnego klienta i pozwalają zbudować z nim relację.
  • Pozwalają na rozwiązywanie problemów Twojego klienta.
  • Pokazują Twoją osobowość, kompetencje, umiejętności.

Wybieram narzędzia dla młodych, początkujących kancelarii. Nie ma tu strony www i bloga.

  1. Linkedin – szczególnie teraz widać, jak rośnie jego popularność. Tam koniecznie publikuj swój kontent i nawiązuj kontakty z Twoimi potencjalnymi klientami.
  2. YouTube i inne formy tworzenia video np. na Instastory. Lepiej jeśli zaczniesz nagrywać daily vloga niż porady prawne.
  3. Webinary czy live – świetne by utrzymywać relację, rozwiązać problem klienta, pokazać swoje kompetencje
  4. Płatne kursy on-line – szkolenie w formie on-line.
  5. E-mail marketing – nieustannie najlepsze narzędzie do bezpośredniego kontaktu z ludźmi.
  6. Podcast – teraz niszowe narzędzie, ale… za 2-3 lata będziemy słuchać podcastów nałogowo.
  7. E-booki, raporty, to-do listy – cały content marketing, który rozwiąże problem klienta. Może to być gated content (który działa na zasadzie: zostaw e-mail by pobrać materiał) lub materiał otwarty.

Narzędzia off-line:

  1. Obecność na spotkaniach networkingowych, konerencjach, eventach branżowych. Bądź tam by poznać problemy Twoich klientów. Później zaproponuj tematy swoich prelekcji.
  2. Publikacje w zewnętrznych mediach. Znajdź dziennikarza, który pisze na Twój temat i zaproponuj materiał do opracowania.

Testuj to co działa i co nie działa. Angażuj się w to co działa i bądź cierpliwy.

Masz pytania? Napisz mi maila: szymon.kwiatkowski@marketingprawa.pl

0 221
Szymon Kwiatkowski

Leave a Reply