Jakie inne formy marketingu, poza blogiem, mogą być przydatne dla młodych, początkujących kancelarii?
- lip 04, 2019
- By Szymon Kwiatkowski
- In Marketing prawniczy, Zarządzanie kancelarią
- 0 Comments
Takie pytanie padło na naszej grupie dyskusyjnej. Czas się z nim zmierzyć. Będzie też z tego podcast na www.podcastpozaprawem.pl
Narzędzi marketingowych jest dużo. Bardzo dużo. Poniżej zrobiłem listę ale… nim ją przeczytasz musisz wiedzieć, że narzędzia nie są ważne. Ważny jest klient i jego problem, który Ty umiesz rozwiązać. Jeśli znasz problem swojego klienta – jesteś prawie w domu. Jeśli nie znasz problemu klienta – uderzasz głową w mur. I uwierz mi. Nauczyłem się tego na swoich błędach.
Jednak pytanie było o narzędzia. Możesz dobrze myśleć o tych narzędziach, które spełniają poniższe założenia:
- Pozwalają dotrzeć do Twojego potencjalnego klienta i pozwalają zbudować z nim relację.
- Pozwalają na rozwiązywanie problemów Twojego klienta.
- Pokazują Twoją osobowość, kompetencje, umiejętności.
Wybieram narzędzia dla młodych, początkujących kancelarii. Nie ma tu strony www i bloga.
- Linkedin – szczególnie teraz widać, jak rośnie jego popularność. Tam koniecznie publikuj swój kontent i nawiązuj kontakty z Twoimi potencjalnymi klientami.
- YouTube i inne formy tworzenia video np. na Instastory. Lepiej jeśli zaczniesz nagrywać daily vloga niż porady prawne.
- Webinary czy live – świetne by utrzymywać relację, rozwiązać problem klienta, pokazać swoje kompetencje
- Płatne kursy on-line – szkolenie w formie on-line.
- E-mail marketing – nieustannie najlepsze narzędzie do bezpośredniego kontaktu z ludźmi.
- Podcast – teraz niszowe narzędzie, ale… za 2-3 lata będziemy słuchać podcastów nałogowo.
- E-booki, raporty, to-do listy – cały content marketing, który rozwiąże problem klienta. Może to być gated content (który działa na zasadzie: zostaw e-mail by pobrać materiał) lub materiał otwarty.
Narzędzia off-line:
- Obecność na spotkaniach networkingowych, konerencjach, eventach branżowych. Bądź tam by poznać problemy Twoich klientów. Później zaproponuj tematy swoich prelekcji.
- Publikacje w zewnętrznych mediach. Znajdź dziennikarza, który pisze na Twój temat i zaproponuj materiał do opracowania.
Testuj to co działa i co nie działa. Angażuj się w to co działa i bądź cierpliwy.
Masz pytania? Napisz mi maila: szymon.kwiatkowski@marketingprawa.pl
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020