Jak zacząć prowadzić marketing w kancelarii?

Jak zacząć marketing w kancelarii?

Jeśli nie wiesz jak zacząć prowadzić marketing w kancelarii, to według mnie jesteś w tej samej grupie co 90% większości prawników. Pozostałe 10% to pracownicy kancelarii, które mają wewnętrzne działy marketingowe (lub współpracują z takimi agencjami jak nasza) lub prawnicy, którzy mają wrodzoną umiejętność do prowadzenia działań marketingowych. Zapewne bardzo uogólniam, ale mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.

Jeśli zastanawiasz się jak zacząć prowadzić marketing w kancelarii to zapewne zastanawiasz się:

Czy założyć bloga czy nie? Jeśli tak to na jaki temat i jak często pisać?

Może powinienem więcej czasu inwestować w linkedin? A może Instagram? Facebook ma sens?

A co ze stroną www? Opłaca się ją jeszcze stawiać czy już nie?

I pewnie w Twojej głowie pojawią się też inne pytania.

Moja odpowiedź jest z pozoru prosta, ale bardzo trudna do wykonania.

Bo według mnie w marketingu nie chodzi o narzędzia, z których skorzystasz. Nie jest więc ważne, czy masz bloga czy może stronę www? Nie ma znaczenia, czy nagrywasz podcast czy może filmy na Youtube? To co jest naprawdę ważne to czy znasz problemy klientów i czy umiesz te problemy rozwiązywać oraz czy umiesz sprzedać rozwiązania tych problemów. Reszta jest wynikiem tej wiedzy. Proste? Tylko w teorii. W praktyce jest to o wiele trudniejsze.

Co zrobić by dowiedzieć się z jakimi problemami prawnymi borykają się Twoi klienci? Najgorsze co możesz zrobić to samemu odpowiedzieć na to pytanie. Najgorsze to wyjść z założenia: moi docelowi klienci mają potrzebę prawną X. Postawienie takiej tezy bez pogłębionej wiedzy historycznej wynikającej z liczny zleceń czy rozmów z klientami jest bardzo ryzykowne. Jeśli przestrzelisz z oceną problemu możesz nigdy niczego nie sprzedać lub sprzedać mało. Jeśli jednak wpasujesz się w problem klienta to właśnie dokopałeś się do żyły złota.

To co powinieneś zrobić to pójść do klientów, którzy są obecnie w Twoim otoczeniu i zapytać ich:

Z jakimi problemami Pan/Pani się teraz musi zmierzy?

Jakie największe wyzwania stoją przed Państwa biznesem?

Jakie wyzwania biznesowe stoją teraz przed Wami?

Jak sobie Państwo radzicie ze zmianami w prawie X?

 

Jeśli więc nie wiesz jak zacząć marketing w swojej kancelarii to zacznij w pierwszej kolejności od poznania problemów swoich klientów. A potem zacznij te problemy rozwiązywać.

A 4.09 o godzinie 20.00 zapraszam na webinar poświęcony marketingowi w kancelarii.

 

0 3439
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

3 komentarze

  1. ola

    co ma problem klienta do marketingu kancelarii? jeśli Klient ma problem idzie do kancelarii… a jeśli kancelaria nie ma klienta potrzebuje PRu a nie marketingu. Marketing w kancelarii to zarządzanie jego produktem (tu: usługą) w taki sposób, by przyniosło to realną korzyść sprzedażową (= przyniosła nowego Klienta, dużego, z powtarzalną fv a nie jednorazowego). pan się kompletnie nie zna…

    • Szymon Kwiatkowski

      Na wielu rzeczach się nie znam. Wiem, że marketing zaczyna się wtedy, gdy kancelaria zidentyfikuje problem klienta. Wiem też, że żadne działania PRowe nie przełożą się na klienta.

      Tak czy siak – dziękuję za komentarz.

  2. Nie zgodzę się z Panią Olą i przyklasnę pomysłowi pochylenia się bardziej nad problemem klienta.
    Seth Godin – ojciec chrzestny marketingu określa go: „Marketing is the generous act of helping someone solve a problem. Their problem. Marketing helps others become who they seek to become”. („Marketing to wspaniałomyślny akt pomagania komuś w rozwiązaniu problemu. Ich problemu. Marketing pomaga innym stać się tym, kim chcą się stać.”).

Leave a Reply