10 książek, które pomogą Ci rozwinąć kancelarię
- maj 17, 2019
- By Szymon Kwiatkowski
- In Dobre praktyki, Zarządzanie kancelarią
- 0 Comments
Książki…
Nie pamiętam, żebym lubił czytać. Czytanie zawsze wiązało się z wysiłkiem, skupieniem, nie dawało żadnej nagrody. Jedyne książki jakie pochłaniałem to książki przygodowe, podróżnicze oraz fantasy. Nie pamiętam żebym z satysfakcją przeczytał jakąś lekturę w szkole. Ale Wiedźmina znam chyba na pamięć:
Daj, ać ja pobruszę, a ty skocz do piwnicy po piwo. Andrzej Sapkowski: „Wieża Jaskółki”
Wszystko zmieniło się, gdy zorientowałem się, że w książkach jest wiedza, której potrzebuje. Zacząłem czytać i słuchać książek prawie maniakalnie. Chociaż dalej brakuje mi takiej regularności jaką prezentuje np. Lech Kaniuk (BTW posłuchaj naszego podcastu z jego udziałem)
Przede wszystkim czytam książki, które uzupełniają moje kompetencje i pozwalają mi nauczyć się czegoś nowego. Przygotowałem więc 10 książek, które mogą pomóc i Tobie w rozwoju i budowie kancelarii (czy dowolnego biznesu). Jeśli uważasz, że ta lista jest przydatna – prześlij ją dalej.
10 książek, które pomogą Ci rozwinąć kancelarię
Tytuł: Ekstremalne przywództwo. Elitarne taktyki Navy SEALs w zarządzaniu.
Autorzy: Jocko Willink, Leif Babin.
Tytuł brzmi dla mnie strasznie, a w głowie od razu rysuje mi się obraz nieustraszonej amerykańskiej armii, helikoptery i samoloty odlatujące w stronę zachodzącego słońca. Książka z jednej strony jest bardzo praktyczna, konkretna. Autorzy przekładają procedury wojskowe na biznes. I robią to w taki sposób, że książkę czyta się jednym tchem.
Tytuł: Handlowanie to gra.
Autorzy: Wojciech Haman, Jerzy Gut.
Autorzy rozkładają sprzedaż na czynniki pierwsze i pokazują, że sprzedaż nie jest trudna, jeśli wie się jak ją prowadzić. Książka obowiązkowa dla każdego prawnika, który chce zarobić więcej.
Tytuł: Rework.
Autorzy: Jason Fried, David Heinemeier Hansson.
Jaka ta książka jest dobra! Autorzy zakwestionują większość zasad jakie wydają Ci się, że działają w prowadzeniu biznesu. Zdecydowanie daje do myślenia. Autorzy wiedzą o czym mówią. Zbudowali globalny biznes – soft do zarządzania projektami: Basecamp.
Tytuł: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi.
Autor: Dale Carneige. Mnie też ten temat zniechęcił.
Brzmi jak temat książki poradnikowej: „Jak zarobić 1 mln$ w weekend”. Ale weź pod uwagę, że książka powstała w latach 30-tych i do dziś zostaje biblią networkingu. To jest pozycja obowiązkowa.
Tytuł: Dawaj innym szczęście – Ścieżka pasji zysku i celu.
Autor: Tony Hsieh.
Założyciel i dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu. A przygód i lekcji miał naprawdę dużo. Każdy weźmie z tej książki coś dla siebie.
Tytuł: The War of Art: Break Through the Blocks and Win Your Inner Creative Battles.
Autor: Steven Pressfield.
To jest kolejna zwariowana książka. Autor czasem odlatuje w metaforyczne nawet religijne porównania. Nie przeczytałem tej książki od A do Z. Jednak pierwsze dwa rozdziały pomogły mi w zrozumieniu jak działa mózg, gdy ma skupić się na zadaniu i jak wyrwać się z pętli odkładania rzeczy na później.
Tytuł: Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie.
Autor: Charles Duhigg.
Najpierw przesłuchałem tę książkę na Audible. Potem przeczytałem. Jeśli chce dowiedzieć się jak działają nawyki i dlaczego robisz to co robisz to w tej książce znajdziesz odpowiedź. Dowiesz się też jak przełamać negatywne nawyki.
Tytuł: Jedna rzecz
Autorzy: Keller Gary, Papasan Jay.
Tę książkę czytałem najpierw z niechęcią, bo autorzy odnoszą się do przykładów i badań, które można znaleźć w kilkunastu innych pozycjach. Ale potem jest już lepiej i pojawią się świetne przemyślenia, rady.
Tytuł: Predcitable Revenue.
Autorzy: Ross, Aaron; Tyler, Marylou.
Książka o sprzedaży. Wcale nie jest łatwa, bo nie zawsze można przełożyć doświadczenia z branży SaaS na branże usług prawnych. Ale warto przeczytać by mieć szerszy ogląd.
Tytuł: Tworzenie modeli biznesowych.
Autorzy: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur.
To jest książka petarda, która przeprowadzi Cię przez proces budowy własnego modelu biznesowego.
Jakie Ty książki polecasz? Napisz w komentarzu.
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
Ostatnie wpisy
- 5 promptów aby wykorzystać ChatGPT do sprzedaży w kancelarii 3 listopada 2024
- 8 elementów każdej oferty sprzedaży usług w kancelarii 2 listopada 2024
- Kurs on-line: Sprzedaż i ofertowanie w kancelarii prawnej. 2 listopada 2024
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021