Kontakt i kontent


W niedawnej rozmowie z radcą prawnym i bloggerm  dr. Jerzym Kopyrą (http://blog.kopyra.com.pl/) stworzyliśmy pewien zwrot, który najlepiej brzmi po angielsku: „Content is a king, form is a queen” – zawartość i treść Twoich komunikatów, artykułów, postów jest bardzo ważna. Jeżeli przekazujesz treść w sposób ciekawy, prawdziwy możesz być pewien, że zdobędziesz czytelników – kontent to Twój „Król”. Twoją „Królową” jest „form” – formularz, sposób dzięki któremu nawiążesz kontakt, relację z Twoim czytelnikiem czy odbiorcą Twoich komunikatów. Tak samo ważna jest bowiem treść jak i możliwość nawiązania relacji, za pośrednictwem maila czy komentarza. Zasada ta dotyczy przede wszystkim materiałów umieszczanych na blogach, stronach WWW ale również sprawdza się w prasie lub innych tradycyjnych mediach.

Baza kontaktów – podstawa rozwoju biznesu

Systematyczne rozwijanie swoich możliwości  i zasobów dzięki bogatej bazie kontaktów (networking) jest ważną metodą rozwoju biznesu. Dobre znajomości, przyjaciele z czasu studiów, byli pracodawcy i współpracownicy są potencjalnymi źródłami nowych Twoich zleceń i klientów. Jedyne co trzeba robić to pielęgnować znajomości. Przedstawiam 5 pomysłów, które mogą zainspirować Cię w budowie. Autorem jest Keith Ferrazi, który podzielił się swoją wiedzą na blogu:

  • Pierwszą rzeczą, jaką robisz odezwij się on-line do jednego przyjaciela i jednego znajomego.
  • W każdy weekend zaproś kogoś by razem z Tobą wykonywał czynności, które zwyczajowo robisz samemu (weekendowy spacer, sport, lunch itp.).
  • Wybierz dzień tygodnia/miesiąca, na spotkanie czy podzielenie się ze wspólnikiem, partnerem biznesowym swoimi osiągnięciami, sukcesami czy porażkami. Warto jednocześnie podjąć jakieś zobowiązanie biznesowe czy osobiste na nadchodzące dnie. Wszystko po to by lepiej realizować cele osobiste i biznesowe.
  • W wybrany dzień tygodnia aktualizuj swój profil on-line. Wybierz więc jeden dzień na napisanie posta na bloga, artykułu do gazety czy wysłanie wiadomości na grupę dyskusyjną.
  • Bądź gospodarzem bądź organizuj obiady, lunche z ludźmi, którzy mogą być przydatni rozwoju Twojego biznesu.

Te pięć przetłumaczonych rad to pewne idee, których celem jest stworzenie własnego modelu wspierania i rozwoju kontaktów. Ja dodaje do powyższych punktów swoją sprawdzoną metodę:

Za darmo dzielę się swoją wiedzą prawniczą z łódzkimi organizacjami pozarządowymi .

Proponuję abyśmy stworzyli bank dobrych praktyk, które ułatwią rozbudowę kontaktów  – jakie czynności podejmujesz  by być blisko swoich klientów? Napisz o tym w komentarzu!

.

0 1633
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

Leave a Reply