Klient to pieniądz – 10 rad skutecznej obsługi klientów
- paź 14, 2010
- By Szymon Kwiatkowski
- In Zarządzanie kancelarią
- 0 Comments
Kilka miesięcy temu, w jednym ze swych pierwszych postów pisałem, że klient kancelarii kupuje przede wszystkim spokój ducha i pewność, że swoje sprawy powierzył w najlepsze ręce. Warto zastanowić się głębiej nad tym, jakie są prawdziwe potrzeby Twoich klientów i czego oczekują oddając Ci sprawy w swoje ręce.
Klient w centrum zainteresowania
Bez wątpienia klient jest jednym z podstawowych źródeł wartości przedsiębiorstwa. Twoja kancelaria istnieje i rozwija się właśnie dzięki niemu. Klient bowiem jest generatorem Twoich wpływów i zysków, pozwala rozwijać się przedsiębiorstwu wreszcie staje się Twoim partnerem. Klient jest również w posiadaniu najważniejszych dla Ciebie informacji. Posiada wiedzę o swoich potrzebach, doświadczeniach i wartościach, za które jest w stanie zapłacić.
Poniżej zebrałem w jednym miejscu rady, których celem jest zwrócenie Twojej uwagi na sposób w jaki obsługujesz swoich klientów:
- Klient jest jednym z podstawowych źródeł wartości Twojej Kancelarii. Poznaj w pełni jego potrzeby, doświadczenia i wartości, którymi się kieruje. Dzięki temu będziesz mógł świadczyć usługi jakich potrzebuje.
- Pierwsze dobre wrażenie robisz zawsze tylko raz. Pamiętaj więc o swoim „elevator speech”.
- Zawsze znajdzie się inny prawnik, który jest od Ciebie tańszy. Lepiej więc konkurować jakością świadczonych usług, rzadziej ceną.
- 80% zysków Twojej Kancelarii pochodzi najczęściej od 20% lojalnych klientów. 80% czasu poświęconego na budowanie relacji z klientami przeznaczaj najbardziej lojalnym klientom.
- 80% czasu pracy poświęcaj na spełnianie oczekiwań Twoich klientów. Kolejne 20% przeznacz na przekraczanie granic tych potrzeb i oczekiwań.
- Traktuj klienta jako partnera, od którego zawsze należy się uczyć. Istotą rozwoju Twojej Kancelarii jest przepływ wiedzy od klienta do struktur kancelarii.
- Badaj stopień zadowolenia klientów z Twoich usług. Bądź świadom swoich błędów. Naprawiaj je.
- Jeżeli Twój klient może objeść się bez informacji od Ciebie, zapomni o Tobie i nie poleci Twoich usług.
- Klient może być Twoim ambasadorem. Daj mu powód by pozytywnie mówił o Tobie i Twoich usługach. Niech stanie się Twoim „sprzedawcą”.
- Klient bez problemu wskaże kilka miejsc, w którym obsługiwany jest bardzo dobrze. Czy Twoja kancelaria jest wśród nich?
Katalog ten jest otwarty – jeżeli chcesz dodać kolejne punkty, zrób to pozostawiając komentarz.
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020