Klient to pieniądz – 10 rad skutecznej obsługi klientów

http://www.flickr.com/photos/27384147@N02/5073536991Kilka miesięcy temu, w jednym ze swych pierwszych postów pisałem, że klient kancelarii kupuje przede wszystkim spokój ducha i pewność, że swoje sprawy powierzył w najlepsze ręce. Warto zastanowić się głębiej nad tym, jakie są prawdziwe potrzeby Twoich klientów i czego oczekują oddając Ci sprawy w swoje ręce.

Klient w centrum zainteresowania

Bez wątpienia klient jest jednym z podstawowych źródeł wartości przedsiębiorstwa. Twoja kancelaria istnieje i rozwija się właśnie dzięki niemu. Klient bowiem jest generatorem Twoich wpływów i zysków, pozwala rozwijać się przedsiębiorstwu wreszcie staje się Twoim partnerem. Klient jest również w posiadaniu najważniejszych dla Ciebie informacji. Posiada wiedzę o swoich potrzebach, doświadczeniach i wartościach, za które jest w stanie zapłacić.

Poniżej zebrałem w jednym miejscu rady, których celem jest zwrócenie Twojej uwagi na sposób w jaki obsługujesz swoich klientów:

  1. Klient jest jednym z podstawowych źródeł wartości Twojej Kancelarii. Poznaj w pełni jego potrzeby, doświadczenia i wartości, którymi się kieruje. Dzięki temu będziesz mógł świadczyć usługi jakich potrzebuje.
  2. Pierwsze dobre wrażenie robisz zawsze tylko raz. Pamiętaj więc o swoim „elevator speech”.
  3. Zawsze znajdzie się inny prawnik, który jest od Ciebie tańszy. Lepiej więc konkurować jakością świadczonych usług, rzadziej ceną.
  4. 80% zysków Twojej Kancelarii pochodzi najczęściej od 20% lojalnych klientów. 80% czasu poświęconego na budowanie relacji z klientami przeznaczaj najbardziej lojalnym klientom.
  5. 80% czasu pracy poświęcaj na spełnianie oczekiwań Twoich klientów. Kolejne 20% przeznacz na przekraczanie granic tych potrzeb i oczekiwań.
  6. Traktuj klienta jako partnera, od którego zawsze należy się uczyć. Istotą rozwoju Twojej Kancelarii jest przepływ wiedzy od klienta do struktur kancelarii.
  7. Badaj stopień zadowolenia klientów z Twoich usług. Bądź świadom swoich błędów. Naprawiaj je.
  8. Jeżeli Twój klient może objeść się bez informacji od Ciebie, zapomni o Tobie i nie poleci Twoich usług.
  9. Klient może być Twoim ambasadorem. Daj mu powód by pozytywnie mówił o Tobie i Twoich usługach. Niech stanie się Twoim „sprzedawcą”.
  10. Klient bez problemu wskaże kilka miejsc, w którym obsługiwany jest bardzo dobrze. Czy Twoja kancelaria jest wśród nich?

Katalog ten jest otwarty – jeżeli chcesz dodać kolejne punkty, zrób to pozostawiając komentarz.

.

0 1216
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

Leave a Reply