Prezentacje ze szkoleń cz.I
- gru 16, 2010
- By Szymon Kwiatkowski
- In Marketing prawniczy
- 0 Comments
Nie wiem czy wszyscy mają taki napięty okres pod koniec roku? Ja na pewno mam dużo pracy i jestem z tego faktu bardzo zadowolony. W grudniu przeprowadziłem bowiem dwa szkolenia, o których pisałem wcześniej.
Pierwsze, dedykowane studentom Wydziału Prawa i Administracji, zatytułowane było „Jak promować się na rynku prawniczym?”. Spotkanie miało charakter wstępny i myślę, że zorganizowane będą kolejne – równie owocne. Poniżej przedstawiam Wam prezentację z tego szkolenia. Wymaga ona jednak pewnego komentarza. Zbudowałem dla studentów i młodych prawników 10 rad, które mogą wprowadzić w życie od razu. Okazuje się, że trudno dokonać tak okrojonego wyboru i skupić się tylko na 10 zasadach. Myślę jednak, że rady spełniły swoje zadania. Oto one z małym kontarzem:
- Stwórz swoją niszę – odkrycie swojej niszy zarówno w świecie rzeczywistym jak i w trakcie promocji w internecie jest według mnie podstawą rozwoju działalności kancelarii. Pisałem o tym trochę przy okazji tego postu.
- „Bądź w pobliżu” – Woody Allen zapytany jaki jest klucz sukcesu podobno odpowiedział, że należy „być w pobliżu rzeczy ważnych”. Proponuję studentom aby byli w pobliżu dużych, ogólnopolskich spraw. Jeżeli możecie pojawić się na ogłoszeniu wyroku w głośnej medialnej sprawie to bądźcie tam. I napiszcie z tego własną relację.
- Wujek google, ciotka Wikipedia – „Jeżeli nie ma Cię w internecie to znaczy, że nie istniejesz” – komentarz zbędny.
- Praktyka czyni mistrza – Prawo to szkoła teorii a prawnik potrzebuje doświadczenia. Praktykę zdobywamy pracując. Deal?
- Networking – niektórzy twierdzą, że światem rządzą masoni… Ja twierdzę, że światem rządzą kontakty. Istotą networkingu jest budowa sieci kontaktów. Pierwszy krok to własna wizytówka.
- Marka – nazwisko, osobowość Twoją marką.
- Referencje – papierowe i wirtualne.
- Relacje – rzeczywistość i świat wirtualny. Relacje nawiązujemy nie tylko w świecie rzeczywistym ale także w świecie wirtualnym.
- Naucz się słuchać.
- Bądź innowacyjny i przebojowy.
- 80% czasu pracy poświęcaj na spełnianie oczekiwań Twoich klientów. Kolejne 20% przeznacz na przekraczanie granic tych potrzeb i oczekiwań. Tę radę znalazłem na jednym z zagranicznych blogów. Oddaje istotę dbania o klienta.
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
Ostatnie wpisy
- 5 promptów aby wykorzystać ChatGPT do sprzedaży w kancelarii 3 listopada 2024
- 8 elementów każdej oferty sprzedaży usług w kancelarii 2 listopada 2024
- Kurs on-line: Sprzedaż i ofertowanie w kancelarii prawnej. 2 listopada 2024
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021