Nie planuj przyszłości. „Planuj”​ przeszłość.

Ten tekst pojawił się w miniony piątek w moim newsletterze. Jeśli chcesz dostawać takie smaczki to dołącz do naszej społeczności: https://marketingprawa.pl/newsletter_strategie

Cześć,

Dziękuję za kilka odpowiedzi mailowych po poprzednim newsletterze. Dzień dobry wszystkim nowym czytelnikom.

——

2022 r. już się zaczął. Bum! Wjechał i nie bierze jeńców. Wielu z nas jeszcze nas trzymają noworoczne postanowienia. Zapewne znikną już w lutym. 🙁

Początek roku jest momentem, kiedy planujemy nowe przedsięwzięcia biznesowe. Analizujemy miniony rok, sprawdzamy budżety, przygotowujemy nowe działania. Kancelarie właśnie teraz są w trakcie planowania najbliższych miesięcy. Lub dopinają plany.

Bądźmy szczerzy. Z planowaniem jest duży problem. Nie umiemy planować. Nikt z nas nie jest w stanie dokładnie zaplanować chociaż 1 dnia. A co dopiero 6 miesięcy albo cały rok. To jest niewykonalne.

Planowanie jest przyjemnie. To rodzaj marzycielstwa i chciejstwa połączonego z kalendarzem i zegarem. To planowane przyszłości, która tylko w niewielkim stopniu jest od nas zależna. Nikt z nas nie ma wpływu na to, że pada deszcz. Ale to my decydujemy, czy na deszcze wyjdziemy z parasolem czy bez?

Wierzę, że marketing w kancelarii, da się zaplanować, tak aby był zrealizowany. Oto jak to zrobić:

Podejdź realnie do planowania. Nie zawrócisz kijem Wisły, nie przeniesiesz gór w jeden rok. Lepiej zrobić mniej niż frustrować się, że nie dowiozło się nierealnego planu. Inne kancelarie nie są Twoim punktem odniesienia.

Wybierz tylko najważniejsze aktywności. Skup się na 1 – 2 projektach marketingowych na kwartał. Poczuj się jak Steve Jobs, który po powrocie do Apple w 1997 r. (po tym jak został zwolniony) usunął z produkcji większość urządzeń.

Podejdź realnie do zasobów, budżetu i harmonogramu. Twardo stąpaj po ziemi.

  • Ile h tygodniowo poświęcisz na marketing?
  • Ile $ poświęcisz na marketing?
  • Kiedy to zrobisz?
  • Jak nagroda Cię czeka?

Odwróć grę. Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. Mam tu na myśli, aby najpierw oznaczyć cel. Np. „do końca I kwartału 2022 r pozyskam 5 nowych klientów na stałej obsłudze”. Następnie zacznij się cofać aż do dziś, wpisując po kolei czynności jakie każdego dnia musisz zrealizować, aby osiągnąć cel. Załóżmy, że chcesz pozyskać 5 nowych klientów, a Twoja skuteczność sprzedażowa to 10%. Wiesz, że musisz skontaktować się w 1 kwartale z przynajmniej 50 nowymi klientami. Z każdym z tych klientów musisz odbyć ok 3-5 spotkań (niektórzy mówią, że w b2b to jest 7 spotkań do zamknięcia srzedaży) aby pozyskać 1 klienta. Nagle robi się z tego naprawdę dużo pracy – licząc na okrągło 250 spotkań na ok 60 dni roboczych. Czy jesteś w stanie tyle czasu przeznaczyć na ten cel?

Zablokuj sobie czas w kalendarzu na zaplanowane działania. W tym czasie nie może nic innego wpaść (wiadomo, że wpadnie).

Mierz, badaj, weryfikuj. Sprawdzaj, czy jesteś na właściwej ścieżce podejścia? Czy może o kilka stopni zszedłeś z kursu?

Nie bój się prosić o pomoc. Planowanie sprzedaży i marketingu to trudna sprawa. Pytaj innych prawników, marketingowców, szukaj informacji w angielskim googlu.

A jeśli nie wiesz, gdzie zacząć to zacznij od maila zwrotnego do mnie. Pomogę Ci zaplanować marketing w tym roku. Możesz po prostu skorzystać z poniższego maila:

„Cześć Szymon, pomóż nam zaplanować marketing w kancelarii na najbliższe 6 miesięcy.”

A ja odpiszę i umówimy się na wstępna rozmowę abym poznał Twoją sytuację biznesową.

Umowa stoi? Czekam na maila.

Wszystkiego dobrego!

p.s.

zobacz archiwum newslettera:

0 805
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

Leave a Reply