10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych

E-mail marketing to obecnie według mnie najlepsze dostępne narzędzie marketingowe. Lepsze od facebooka, linkedina i YouTube razem wziętych. W tym artykule przedstawię Ci 10 propozycji kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych. Nim to zrobię powiem Ci po krótce, dlaczego e-mail marketing nie ma sobie równych.

Pamiętasz? Kilka miesięcy temu były wyboru prezydenckie w USA, które wygrał Joe Biden. Urzędujący jeszcze wtedy prezydent Donald Trump głośno i wyraźnie podważał wyniki wyborów. Uzbrojony tłum sforsował Kapitol, wdarł się do budynku Senatu. 4 osoby nie żyją, ponad 50 zostało zatrzymanych.

W wyniku wszystkich wydarzeń wokół wyborów, konta Donalda Trumpa w najważniejszych serwisach społecznościowych zostały zawieszone. Trump stracił swoją tubę medialną w postaci Twittera, Facebooka, YouTube, Snapchata i pewnie w wielu innych serwisach. Na twitterze konto @realDonaldTrump jest dalej zawieszone.

Wyobraź sobie teraz scenariusz, w który Trump oprócz swoich kont w social-media ma równolegle bazę adresów e-mail osób, które zapisały się na jego newsletter. Jego baza, jego komunikacja i relacja z odbiorcami maili. Trump mógłby dowolnie komunikować się ze swoimi zwolennikami, niezależnie od blokad serwisów społecznościowych. Na szczęście Trump nie korzystał z e-mail marketingu. Albo ja o tym nie wiem. J

Mam nadzieję, że ta historia pokazuje Cię choć trochę jak ważny dla strategii marketingowej kancelarii jest e-mail marketing.

Oto 10 przykładów kampanii e-mail marketingowych, która kancelaria może prowadzić.

Newsletter na temat prawa pracy.

Tu jest kopania problemów, a HR managerowie to wdzięczna grupa docelowa. Ma podobne problemy prawne, która często pojawiają się w tym samy czasie.

Możliwe tematy do poruszenia:

➡Praktycznie o pracy zdalnej

➡Prawo pracy a pandemia

➡Ochrona danych osobowych w procesie rekrutacji.

Compliance – sygnaliści

Newsletter dedykowany compliance officerom, HR managerom, osobom odpowiedzialnym za wdrożenie „dyrektywy o sygnalistach”. Dla klienta problematyczne są nie tylko przepisy dyrektywy, ale też wybór systemu zgłaszania nieprawidłowości w firmie.

O czym można pisać?

➡Prawo pracy a pandemia Podstawy instytucji sygnalisty – korzyści, ryzyka, obowiązki.

➡Prawo pracy a pandemia Jak przygotować się do wdrożenia dyrektywy?

➡Prawo pracy a pandemia Jak przedstawić instytucje sygnalisty w firmie?

➡Prawo pracy a pandemia Wątki karne, odpowiedzialności członków zarządu za brak implementacji przepisów dyrektywy

Tu jest tak dużo niewiadomych, że obecnie to jeden z ciekawszych tematów.

Restrukturyzacja przedsiębiorstw

Temat chyba nie pojawiłby się, gdyby nie pandemia. Newsletter może mieć na celu pokazanie, że restrukturyzacja to nie „samo zło”. Że nie należy się jej bać, tylko korzystać z możliwości. Adresatem mogą być zarządy firm oraz inni profesjonaliści (prawnicy, in-house, doradcy podatkowi, księgowi)

IP – newsletter o własności intelektualnej.

Och. Tu jest studnia głębinowa tematów. Klientem jest osoba zajmująca się w firmie ochroną własności intelektualnej, np. brand manager, ale też prawnicy, rzecznicy patentowi, biznes zarabiający na własności intelektualnej. Branż, które potrzebują specjalistycznej wiedzy jest równie dużo. Od branży game dev przez produkcję słodkości po brażę motoryzacyjną.

Prawo IT

Newsletter na styku prawa i biznesu, kręcący się wokół tematyki chmury, umów wdrożeniowych, sztucznej inteligencji. Odbiorcami są częściowo profesjonaliści (prawnicy) jak i osoby odpowiedzialne za wdrożenia, osoby zarządzające firmami IT.

Sukcesja biznesu

Newsletter pokazujący od strony praktycznej zmianę pokoleniową w firmie. Newsletter pokazuje w jaki sposób oddać władzę w ręce dzieci lub opisuje różne modele sukcesji. Wywiady z gośćmi, przedsiębiorcami, którzy z sukcesem przeszli przez sukcesję.

Praktycznie o podatkach

Powiedzieć, że podatki się zmieniają to jakby nic nie powiedzieć. Dlatego newsletter musiałby mieć tematykę węższa – np. dotyczącą 1 tylko podatku. Odbiorcami newslettera są główni księgowi, CFO, księgowi, doradcy podatkowi.

Ochrona danych osobowych

Ten temat nie umrze tak długo jak długo będziemy przetwarzać dane osobowe. Jednak ta specjalizacja jest już na tyle duża, że warto ją doprecyzować i treści ograniczyć tylko do wybranej tematyki.

Prawo nieruchomości

Newsletter pokazujący różne aspekty inwestycji w nieruchomości. Od kwestii prawnych po kwestie ekonomiczne i finansowe. Newsletter mógłby pokazywać krok po kroku jak inwestować w mieszkania, nieruchomości lokalowe, całe budynki czy ziemie.

Prawo dla startupów

Niby odgrzewany kotlet. Blogów o startupach jest dużo. Ale brakuje takiego newslettera, który pokazuje proces budowy i rozwoju startupu z punktu widzenia prawa, organizacji firmy, rozwoju i sprzedaży. Newsletter oparty musiałby być na rozmowach z praktykami – przedsiębiorcami, którzy nie jedną firmę mają za sobą.

Elementy wspólne dla wszystkich newsletterów:

➡ Praktyka, praktyka, praktyka. Każda wysłana wiadomość musi nieść za sobą praktyczną wartość dla czytającego. Nie ma miejsca na odgrzewanie tych samych treści, przepisywanie istniejących blogów, rozdziałów książek czy Wikipedii.

➡Liczy się Twój komentarz, twoje spojrzenie na dostępne dane. Sztuką dobrego newslettera jest analiza dostępnych danych i wyciągnięcie z nich nowych, praktycznych informacji.

➡Ludzki język – dość prawniczenia.

➡Regularność – wysyłka 1 raz na tydzień najlepiej.

➡Bezpłatność do poziomu ok 1000 subskrybentów. Uruchomienie płatnej wersji dla wybranych odbiorców.

1 3157
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

1 Comment

  1. Osobiście kilka razy w roku(3-4) wysyłam mailing do klientów i naprawdę jest bardzo skuteczny. Zauważyłem że w ostatnich czasach mailing jest o wiele skuteczniejszy jak 2-3 lata temu. Kiedyś CTR był w granicach 10%, teraz wzrósł prawie do 20%

Leave a Reply