Relacje z klientami
- maj 28, 2014
- By Szymon Kwiatkowski
- In Zarządzanie kancelarią
- 3 komentarze
To jest cykl artykułów, który pozwoli Ci zbudować strategię rozwoju Twojej kancelarii:
Poprzednie kroki:
- Step I: „Jak zbudować strategię biznesową kancelarii?”
- Step I bis: „Czego rzeczywiście potrzebuje klient kancelarii?”
- Step II: Co sprzedajesz – propozycja wartości kancelarii?
—————————
STEP III w przygotowaniu strategii marketingowej polega na określeniu rodzaju relacji jakie kancelaria musi utrzymywać z klientem na różnych etapach współpracy. Mam tu na myśli etapy: 1. przed pozyskaniem klienta 2. w trakcie obsługi pozyskanego klienta 3. Po zakończeniu współpracy.
Nie odkryję Ameryki jeśli powiem, że w 99% przypadków na każdym z tych etapów niezbędny jest kontakt osobisty pomiędzy klientem a prawnikiem. W ogromnej ilości przypadków to właśnie prawnik „sprzedaje” siebie i w konsekwencji kancelarię oraz usługę. W mniejszości są sytuacje, gdy to ktoś w imieniu kancelarii sprzedaje jej usługi i pozyskuje klientów. Jeszcze mniej jest systemów on-line, które sprzedają usługi kancelarii.
W świecie internetu utrzymywanie i budowanie relacji z klientami wydaje się być prostsze. Mamy przecież blogi, FB, linkedin, twittera i pewnie kilka innych miejsc, gdzie potencjalnie są klienci. Nic jednak nie przebije i nie zastąpi relacji osobistych, które są i będą kluczowe w sprzedaży usług profesjonalnych. Zobaczcie bardzo ciekawą prezentację i prelekcje nt. networkingu:
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
3 komentarze
Leave a Reply Cancel Reply
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020
Wydaje mi się że miejsca typu FB mogą być wykorzystane do pozyskania klienta masowego ale nie konieczne sprawdzą się w przypadku dużej firmy.
Grzegorz, umknął mi gdzieś Twój komentarz. FB jest mega trudny przy sprzedaży usług profesjonalnych – jeśli w ogóle się do tego nadaje… Na pewno FB może sprawdzić się jako platforma dla działu HR.
Nie szkodzi, że umknął. Faktem jest, że FB nadaje się do promowania produktów dla tzw. mas, dla usług profesjonalnych – tak jak mówisz Szymonie – trudno powiedzieć, czy to w ogóle dobre miejsce, choć na pewno dobre dla kreowania wizerunku firmy.