Kryzys pod kontrolą?
- kw. 18, 2014
- By Szymon Kwiatkowski
- In Marketing prawniczy, Zarządzanie kancelarią
- 6 komentarzy
Spowolnienie gospodarcze, kryzys, dołek itd… Jeszcze dwa lata temu gazety o tym trąbiły na lewo i prawo. Teraz temat w mediach przycichł jednak pozostaje aktualny. Duże kancelarie radzą sobie z obecną sytuacją raczej dobrze, co pokazuje wczorajszy ranking Rzeczpospolitej i lista przychodów największych graczy.
Mnie jednak zastanawia jak to jest z tymi mniejszymi graczami na rynku? Pytanie nie jest oderwane od rzeczywistości bo w ciągu dwóch tygodni na moją skrzynkę spłynęły dwa maile o podobnej treści: „spowolnienie gospodarcze zahamowało rozwój naszej kancelarii. Czy może Pan pomóc w marketingu naszych specjalizacji?” Abstrahując od tego czy mogę pomóc czy nie zastanawia mnie co innego:
Moja teza jest następująca (a raczej stwierdzenie bo to fakt widoczny na rynku): „Spowolnienie gospodarcze ma wpływ na rozwój biznesu prawniczego i wymusza gwałtowne zmiany.” Moje pytanie jest więc następujące: W jaki sposób małe i średnie kancelarie radzą sobie TERAZ z tym problemem? Jakie zmiany w swoich kancelariach wprowadzają bądź wprowadzili Ci gracze, którzy stanowią większość rynku usług prawniczych – czyli małe i średnie kancelarie?
Odpowiedzi pewnie jest wiele. Kancelarie redukują zatrudnienie, zmniejszają koszty stałe, ograniczają inwestycje w nowe specjalizacje itd… Co myślisz?
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
6 komentarzy
Leave a Reply Cancel Reply
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020
Szkoda, że nikt się jeszcze nie wypowiedział. Chętnie poznałbym rozwiązania innych kancelarii. My postawiliśmy na dwie rzeczy. Zawężenie specjalizacji i … zwiększony nacisk na marketing internetowy naszej kancelarii. Całą strategię dopiero wprowadzamy ale już widzimy korzyści 🙂
Witaj Radek, i dzięki za komentarz.
Jeśli możesz powiedz w jaki sposób wybraliście te specjalizacje, które warto ograniczyć oraz te, w które warto wejść?
Wydaje mi się, że kryzysu nie da się kontrolować. To właśnie przez nasz brak kontroli dochodzi do powstania kryzysu. Trzeba starać się go jak najszybciej pozbyć.
Dzięki za komentarz.
Przyznam, że nie do końca rozumiem co masz na myśli? Czego należy się pozbyć?
Wszyscy „Mniejsi gracze” – jak to określiłeś, mają zapewne problemy. Nie tylko same kancelarie. Kryzys, mimo że się o nim nie mówi, ciągle jest odczuwalny.
Pozdrawiam!
Prawniku, dzięki za komentarz!