Networking – kilka dobrych rad
- mar 18, 2014
- By Szymon Kwiatkowski
- In Dobre praktyki, Marketing prawniczy
- 0 Comments
Mógłbym napisać kilka okrągłych zdań o networkingu i o tym, że jest ważny. Ale to już chyba każdy wie i nikogo nie trzeba przekonywać. Są też trenerzy, którzy uczą jak nawiązywać relacje podczas eventów, konferencji i wydarzeń, i chyba najbardziej znany w Polsce Grzegorz Turniak, który zaraża swoją inicjatywą: http://www.turniak.pl/
Dlatego oddam głos komuś innemu: „Gary Vaynerchuk: The Secret to Networking? Leverage”
Dla tych, którzy go nie znają krótka notka z wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Vaynerchuk. Najbardziej znany w świecie internetów z materiałów video, w których rekomendował i opisywał wina.
Piszę o nim dlatego, że pojawił się jego artykuł w The Wall Street Journal własnie na temat networkingu. Oto kawałek:
Networking is something that I take a lot of pride in. I’m good at it. I’ve learned the true secret to networking is gaining the first-mover’s advantage: leverage. The right kind of leverage in a relationship allows you to extract value over time.
How does one acquire that kind of leverage? Be the first person in the relationship to provide value.
In my career there have been 500 to 1000 times where I have approached someone, done something for him or her and then figuratively walked away. I expected nothing in return from those situations, and yet they have been, by far, the interactions that have driven my career (and my companies) forward. On the other side, the five to 10 times others have done this for me have been the beginning of great relationships.
Więcej możesz przeczytać na: http://blogs.wsj.com/accelerators/2014/03/17/gary-vaynerchuk-the-secret-to-networking-leverage/
Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że zazwyczaj networking jaki widziałem sprowadza się do tego, że ktoś chce komuś coś sprzedać. To może być cokolwiek, od obsługi prawnej, ubezpieczenia, kredyty, wycieczki itd… Jednocześnie nikt nie chce kupować. Czyli jak tu robić biznes? Wydaje się, że odpowiedź jest w tym artykule: „Be the first person in the relationship to provide value”.
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020