Bezpieczniej z KIRP?
- kw. 04, 2013
- By Szymon Kwiatkowski
- In Marketing prawniczy
- 16 komentarzy
Bezpieczniej z KIRP?
Krajowa Izba Radców Prawnych rozpoczęła akcję promocyjną zawodu radcy prawnego. Od 2 kwietnia można oglądać wielkoformatowe billboardy prezentujące modelowego radcę prawnego. Została przygotowana również strona www.bezpieczniej.kirp.pl, wspierająca akcję. Planowane są również działania promocyjne w radiu, publikacje w dziennikach branżowych i specjalistycznych periodykach. Powstała również wyszukiwarka radców prawnych działająca pod adresem www.rejestrradcow.pl.
Nie ulega wątpliwości, że planowane działania to szok dla prawników i samorządów. W skali kraju jest to ewenement. Do tej pory żaden z prawniczych samorządów zaufania publicznego nie przeprowadził tego typu działań promocyjnych na porównywalną skalę. Radcowie przecierają szlaki – chwała im za to. Cieszę się, że podjęto trudną próbę przełamania stereotypów prawniczych i rozpoczęto mocną promocję zawodu. To krok w dobrą stronę.
Dla kogo ta akcja?
Odnoszę wrażenie, że akcji czegoś brakuje.
Przede wszystkim nie wiem do kogo przekaz jest kierowany. Do przedsiębiorcy szukającego pomocy biznesowej, zwykłego „Kowalskiego” szukającego porady rozwodowej? Spoglądający na mnie z plakatu radca prawny jest nijaki, nie wzbudza emocji.
Równie niedopracowana treściowo jest strona www. Autor chciał chyba zbyt wiele powiedzieć o zawodzie radcy prawnego i jego kompetencjach. W efekcie wybrano kilka specjalizacji, którymi zajmują się radcowie pomijając inne, zapewne równie ważne. Szwankuje również nieco usability, rzucają się w oczy również standardowe, stockowe zdjęcia.
No i radca prawny występuje tylko w wersji męskiej. Nie ma w tym zawodzie kobiet?
*Pomimo kilku uchybień, czekam na dalszy ciąg akcji i trzymam mocno kciuki za powodzenie całego przedsięwzięcia.*.
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
16 komentarzy
Leave a Reply Cancel Reply
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020
Myślę, że cel akcji jest dobry. Warto zmienić obraz prawnika w świadomości zwykłego człowieka. Obecnie często (i to już na etapie studiów) przypisuje się im wiele negatywnych cech. Ludzie mają w głowach całą masę stereotypów z naczelnym, że ich na prawnika nie stać.
Osobiście zastanawiam się jednak czy forma promocji jest dobra. Bilbordy z uśmiechniętym modelem w todze są dla mnie sztuczne. Podobnie nie wierzę w idealną rodzinę z reklam, która promienieje szczęściem po każdym wypraniu ciuchów w proszku X. Prawdopodobnie więcej dobrego zrobiły popularne ostatnio seriale gdzie występują sympatyczni adwokaci/radcowie.
Podsumowując, idea świetna, warto jednak aby była realizowana z głową.
Dokładnie się zgadzam z moim szanownym Przedmówcą 🙂
Świetnie, że samorząd radcowski zdecydował się na ten krok. Chciałabym, żeby za poczuciem bezpieczeństwa w głowie Klienta pojawił się jeszcze komunikat: „Tak naprawdę stać Cię na radcę prawnego” ale może to będzie pomysł na następną akcję promującą zawód. W każdym razie chwała za kampanię.
Bez wątpienia ta kampania to krok w dobra stronę. Mam nadzieje ze kolejne edycje będą mocniej angażowaly odbiorcę.
Zastanawiam sie jak akcje postrzegaja adwokaci?
Błagam, tylko NIE radczyni prawna, sędzina, adwokatka, notariuszka, prokuratorka.
Ale nikt przecież tu tak nie pisze?
Aha. To ulga :). Wywnioskowałam to ze zdania „No i radca prawny występuje tylko w wersji męskiej. Nie ma w tym zawodzie kobiet?”, bo teraz taka moda na ministry, psycholożki itp.
Ale widocznie o zdjęcie Panu chodziło a nie o tytuł zawodowy. Co do zdjęcia to pełna zgoda. Mam nadzieję, że Izba wydrukowała też plakaty z kobieta-radcą prawnym i gdzieś je widać, jeśli nie to skandal !!
Ponadto proszę zwrócić uwage na stronę główną http://www.bezpieczniej.kirp.pl – tam są sami faceci. Ikona „kim jest radca prawny – trzech panów, kolejna ikona „jak radca prawny może ci pomóc” – trzech panów radców a kobieta w roli klientki. Następna ikona – gdzie szukać radcy prawnego – dwóch panów podaje sobie dłonie ! . Dopiero przy reklamie firmy ubezpieczeniowej DAS (ta reklama to też dla mnie duży niesmak) jakaś kobieta się pojawia. Z tego co widzę, kampania wizerunkowa ma charkater dyskryminujący kobiety wykonujące zawód radcy prawnego. Takie jest moje zdanie. Napisałam dziś w tej sprawie do KIRP i czekam na odpowiedź.
Rzeczywiście, to zdanie mogło być zrozumiane inaczej. Oczywiście chodzi mi o zdjęcie. W Łodzi widziałem 2 plakaty i jeden banner przy wjeździe do miasta i wszystkie są takie same (tak jak na zdjęciu we wpisie). Osobiście wolałbym zdjęcia prawdziwych radców prawnych, rzeczywiście wykonujących zawód a nie modeli.
Pani Anno, proszę informować w komentarzach jak wygląda sprawa pisma do KIRP.
W mojej opinii obecność DAS w tym miejscu wiele mówi o zarządzie korporacji. Dla mnie jest to niedopuszczalne.
Ja nie wiem o co chodzi z tym DASem.. To znaczy nie wiem czemu pojawia sie w tek akcji?
a ja się pytam kto pozwolił na nagięcie art. 12 ust. 2 ustawy o radcach i rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości?! Toż to skandal! Jak można tak nie szanować togi?! czy w tej kampanii prawnik (choćby mec. Bobrowicz) nie mógł wystąpić w garniturze?o tempora o mores!
Dzięki za komentarz.
A na czym polega nagięcie tych przepisów?
Minister Sprawiedliwości, w drodze rozporządzenia, określi strój urzędowy radców prawnych biorących udział w rozprawach sądowych, uwzględniając uroczysty charakter stroju, odpowiedni do powagi sądu i utrwalonej tradycji – ergo jeżeli r. pr. nie bierze udziału w rozprawie sądowej nie powinien jej zakładać (nosić).
poza tym czy ten pan na zdjęciu jest radcą prawnym?
Ludziom trzeba też zwrócić uwagę że każdy może sobie kupić (uszyć) togę, ale czy to oznacza że jest radcą prawnym?
Jak już edukować to na całego – trzeba ludziom jasno powiedzieć, że prawo wykonywania zawodu radcy prawnego powstaje z chwilą dokonania wpisu na listę radców prawnych i złożenia ślubowania, żeby wiedzieli jak sprawdzić, czy pan na zdjęciu jest radcą prawnym
Ten Pan na zdjęciu na pewno nie jest radcą prawnym 🙂
Co do togi oczywiście nosi się ją na sali ale z drugiej strony jest ona pewnym atrybutem prawnika rozpoznawalnym przez społeczeństwo. Dlatego widnieje na zdjęciu. I nie podchodziłbym do tej kwestii tak rygorystycznie.
Uważam, też że edukacja dotycząca faktu złożenia ślubowania jest zupełnie zbędna. Przy okazji tej akcji promuje się wyszukiwarkę radców, która pośrednio spełnia założenie współpracy z radcą prawnym a nie doradcą niewpisanym na listę. Jakie jest Wasze zdanie?
Szymonie, moje zdanie jest takie: jeden wybitny blog prawniczy zrobi więcej dobrego, niż miliony wydane na kampanię promocyjną.
Ale ruch oceniam pozytywnie, poza wpadką z firmą DAS, co uważam za strzał w kolano.
Rafał
Szymonie, zapraszam jeszcze do siebie po więcej pikantnych szczegółów dot. tej akcji promocyjnej: http://www.e-marketingprawniczy.pl/2013/04/19/z-radca-prawnym-bezpieczniej-czy-moze-z-firma-das/