Nudziarz to ktoś, kto mówi więcej o sobie niż o Tobie.
- cze 09, 2010
- By Szymon Kwiatkowski
- In Dobre praktyki
- 6 komentarzy
Nudziarz to ktoś, kto mówi więcej o sobie niż o Tobie. To popularne powiedzenie warto odnieść do ogólnej zasady tworzenia dobrych tekstów na stronę www. Niniejszy post odpowie na wątpliwości związane z tworzeniem dobrych materiałów tekstowych na stronę www. Niniejszy post jest elementem większej serii artykułów poświęconych budowaniu kancelaryjnej strony www. Zachęcam Cię do przeczytania poprzedniego wpisu poświęconego grafice strony.
Ze względu na specyfikę strony www kancelarii, umieszczony na niej tekst przekazuje większość informacji na temat profilu działalności, specjalizacji czy zatrudnionych prawników. O ile inni przedsiębiorcy mogą wykorzystywać alternatywne formy przekazywania informacji o swojej działalności (np. w postaci gier internetowych czy bogatych animacji), o tyle kancelaria prawnicza skupia się przede wszystkim na przekazie tekstowym. Możliwe jest oczywiście wykorzystywanie elementów multimedialnych jako dodatków lub alternatywnych form prezentacji kancelarii. Jednak dobrze napisany tekst jest podstawą promocji. Oto zestaw podstawowych rad do wykorzystania od zaraz:
Krótkie teksty:
Większość użytkowników Internetu jest wyjątkowo leniwa, ta zasada dotyczy zapewne również Twoich Klientów. Lubimy otrzymywać informacje szybko, „bez zbędnej zwłoki”, dlatego informacja musi być przekazana w pierwszych zdaniach materiału i nie może wymagać od czytelnika nadmiernego skupienia i dogłębnej analizy.
Od ogółu do szczegółu:
By skrócić długość materiału i mieć względną pewność, że użytkownik przeczyta przynajmniej część tekstu, warto już w pierwszych zdaniach przedstawić najważniejsze dla czytelnika informacje. W tym celu warto korzystać z nagłówków, wytłuszczeń, ewentualnie podkreśleń.
Język:
Twój klient nie jest prawnikiem dlatego żargon prawniczy jest w większości przypadków dla niego niezrozumiały. W związku z tym wykorzystywanie nowomowy prawniczej spowoduje skutek odmienny od zamierzonego. Można zakładać, że klient zamiast traktować Cię poważnie, dojdzie do wniosku, że nie rozumiesz jego problemu czy sytuacji, w której się znalazł. Musisz więc mówić do Klienta tak, aby cię w pełni zrozumiał. Zasada ta dotyczy nie tylko tekstów umieszczanych na stronach ale działa także podczas bezpośredniego kontaktu z Klientem.
Rozwiąż problem:
Prezentując zakres swojej praktyki możesz napisać suchy tekst punktujący obszar praktyki. Możesz tez postarać się o zmianę podejścia i pokazać w jaki sposób Twoja wiedza i umiejętności poprawią sytuację Klienta. W tym celu można dla przykładu napisać: „Zawiłości prawa farmaceutycznego często bywają przeszkodą w prowadzeniu działalności gospodarczej aptek. Nasi Prawnicy mają, poparte wiedzą praktyczną, doświadczenie związane ze wszystkimi aspektami działalności firm farmaceutycznych”. Brzmi to o wiele lepiej niż stwierdzenie, że: „Kancelaria zajmuje się prawem farmaceutycznym”.
Punktowanie i pogrubianie:
Internauci lubią wypunktowane elementy. Dzieje się tak ponieważ:
- Przyciągają wzrok czytelnika;
- Ułatwiają odnalezienie ważnych informacji;
- Skupiają uwagę na treści;
- Nie rozpraszają.
Warto też czasem pogrubić tekst by wytłuścić ważne elementy. W tym celu jednak nie należy używać kursywy.
Kontakt:
Zachęcaj do nawiązania kontaktu pozostawiając swój adres mailowy pod koniec artykułu. Koniecznie pozostaw adres mailowy prawnika odpowiedzialnego za dany dział specjalizacji w miejscu, w którym ją opisujesz.
Doświadczenie innych:
Korzystaj z doświadczenia lepszych od siebie i czytaj materiały zamieszczone na stronach najlepszych kancelarii. Wzorem innych rozpocznij również prowadzenie bloga, który wypromuje Twoją działalność lepiej niż niejedna reklama.
Artykuły możesz również czytać na facebooku lub otrzymywać je raz w miesiącu poprzez newsletter. Zapraszam również do bezpośredniego kontaktu..
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
6 komentarzy
Trackbacks for this post
[…] Treść – jak pisać teksty by były czytelne? […]
Leave a Reply Cancel Reply
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020
Świetny tekst! To prawda, że strony prawnicze to nudne automonologi 🙂 Czy można to zmienić? Jasne, że tak! Przykład? http://www.axiomlegal.com/overview.html
Pozdrawiam!
Rafał
Szymonie, zapewne Ciebie zainteresuje: http://thenonbillablehour.typepad.com/nonbillable_hour/2010/08/is-your-website-for-your-clients-or-for-your-peers.html
Rafał
Rafał,
Dziękuję, za linka – działa na wyobraźnie.
Podzieliłem się nim na FB: http://www.facebook.com/marketingprawa
pozdrawiam
Szymon
Bardzo przydatny tekst, zresztą jak wszystkie na tej stronie ;). Tekst wydaje się oczywisty, ale jak się spojrzy na własną www to widać, że trzeba dokonać zmian. Ja już dzięki Tobie zmieniłam www i na stronie jest większy ruch.
Ze studenckimi pozdrowieniami,
Beata
Warto patrzeć na projekty oczami odbiorcy. Życzę powodzenia!