Jaka powinna być strona internetowa kancelarii?
- maj 17, 2010
- By Szymon Kwiatkowski
- In Dobre praktyki
- 9 komentarzy
Dobra strona internetowa to taka, która spełnia potrzeby klienta. Zasada ta odnosi bezwzględnie się do budowy wszystkich stron WWW. Najważniejsza jest zawsze osoba odwiedzająca naszą stronę, a jej obecność to szansa na przyciągnięcie uwagi, nawiązanie kontaktu i ewentualne rozpoczęcie współpracy. Aby zrealizować cel istnienia strony – prezentacja firmy, zachęcenie do nawiązania kontaktu oraz jego późniejsze utrzymywanie – należy spełnić kilka warunków, które omówię poniżej. Zajmę się dziś kwestią grafiki oraz kolorystyki strony. W następnych postach poruszę tematy ujęte w poniższych punktach.
- Grafika oraz kolorystyka – jakie należy wykorzystywać kolory i w jakiej formie?
- Nawigacja – czy nawigacja zachęca do odwiedzania strony?
- Jak nawiązać i utrzymać kontakt z klientem – czy istnieją narzędzia pomagające w utrzymaniu kontaktu z czytelnikiem?
- Treść – jak pisać teksty by były czytelne?
Jaka grafika?
Jedna z najpopularniejszych stron w Internecie jest prawie pozbawiona grafiki: www.google.com, a sposób nawigacji, banalnie prosty, cały czas jest zapewne niedoścignionym wzorem. Nic na stronie nie odwraca Twojej uwagi od jej istoty – wyszukiwarki. Podobnie jest np. z www.facebook.com, www.youtube.com, całość zbudowana jest tak aby nic nie odwracało uwagi użytkownika od contentu strony – utrzymywania kontaktów ze znajomymi oraz oglądaniu filmów. Przykłady te służą pokazaniu, że grafika nie jest najważniejszym elementem strony, chociaż, co nie ulega wątpliwości, jest niezmiernie ważna. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób z niej korzystać.
Twój obecny lub potencjalny klient szuka na stronie www treści i informacji dla niego ważnych, dlatego grafika musi pozostać niejako w tle i nie może rozpraszać czytającego. Należy pamiętać bowiem, że zawartość Twojej strony to przede wszystkim informacje przekazane w różnej formie (najczęściej tekstowej), dlatego silny przekaz wizualny może rozproszyć czytelnika.
Tworząc, czy zlecając stworzenie grafiki strony należy odnaleźć złoty środek między wykorzystaną grafiką a ilością informacji, które chce się przekazać. Można w tym celu posłużyć się prostym zabiegiem i wykorzystywać grafikę tylko w celu dostarczenia dodatkowych wartości. Takie rozwiązanie da nam pewną gwarancję, że nie będziemy rozpraszać użytkownika zbędnymi dodatkami.
Należy również pamiętać, że strona, która jest „obudowana” grafiką będzie ładowała się wolniej, co tylko przysparza kłopotów – rodzi irytację odwiedzającego. Tak się dzieje według mnie np. tutaj (chodź po jednokrotnym załadowaniu strony wszystko oczywiście działa szybciej).
Jaka kolorystyka?
O kolorach, barwach wolę jeśli wypowiada się osoba, która ma w tej tematyce wiedzę. Jak większość mężczyzn pozbawiony jestem zdolności odróżniania zielonego od seledynowego. Ważne jednak, aby kolorystyka strony nie była agresywna, „narzucająca się”, ciężka, gdyż może odwrócić uwagę czytelnika od istoty strony. Podobnie jak kwestie graficzne tak i kolory powinny być dopełnieniem, powinny stanowić dodatkową wartość.
Kwestie grafiki i kolorystyki są zapewne kwestiami subiektywnymi i więcej w tej tematyce mogą powiedzieć sami graficy. Prawdą jest jednak, że grafika, kolory muszą pozostać niejako w tle – stanowić tylko wartość dodaną do treści strony. Należy bowiem pamiętać, że Twoja strona WWW musi przekazywać informacje o Kancelarii. Odwiedzaj strony innych Kancelarii i przypatrz się, co w nich jest wartego powielenia i na czym można się wzorować.
Uważam, że budowa strony Kancelarii jest pewnego rodzaju sztuką, bowiem spełnienie potrzeb klienta jest niezwykle trudne. Trzeba w jednym miejscu i czasie zawrzeć jak najwięcej informacji w najbardziej przystępny z możliwych sposobów.
Według mnie wielu prawników nie realizuje podstawowych nawet zasad budowy stron WWW zapewne uważając, że obecność w Internecie nie gwarantuje nowych klientów. Jest to w pewnym stopniu prawda, jako że klienci znają praktykę prawnika dzięki poleceniom zadowolonych kontrahentów. Strona WWW to jednak potencjalnie coś więcej niż tylko wizytówka – to wstęp do potężnego świata e-marketingu. Następne zatem wpisy będą dalej dotyczyły kwestii obecności prawnika w Internecie ze szczególnym uwzględnieniem kwestii budowy dobrej strony WWW.
Artykuły możesz również czytać na facebooku lub otrzymywać je raz w miesiącu poprzez newsletter. Zapraszam również do bezpośredniego kontaktu.
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
9 komentarzy
Trackbacks for this post
[…] Nudziarz to ktoś, kto mówi więcej o sobie niż o Tobie. To popularne powiedzenie warto odnieść do ogólnej zasady tworzenia dobrych tekstów na stronę www. Niniejszy post odpowie na wątpliwości związane z tworzeniem dobrych materiałów tekstowych na stronę www. Niniejszy post jest elementem większej serii artykułów poświęconych budowaniu kancelaryjnej strony www. Zachęcam Cię do przeczytania poprzedniego wpisu poświęconego grafice strony. […]
Leave a Reply Cancel Reply
Ostatnie wpisy
- 5 promptów aby wykorzystać ChatGPT do sprzedaży w kancelarii 3 listopada 2024
- 8 elementów każdej oferty sprzedaży usług w kancelarii 2 listopada 2024
- Kurs on-line: Sprzedaż i ofertowanie w kancelarii prawnej. 2 listopada 2024
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
Juz nie mogę doczekac się kolejnych punktów, a w szczególności 3 i 4 punktu. Może przeskoczysz wyjatkowo punkt drugi i przejdziesz do 3?
Pozdrawiam,
Agnieszka
Witaj Agnieszka,
Twoja prośba została pośrednio spełniona: https://marketingprawa.pl/2010/06/09/nudziarz-to-ktos-kto-mowi-wiecej-o-sobie-niz-o-tobie/ Artykuł dotyczy pkt 4
Pozdrawiam
Szymon Kwiatkowski
Bardzo dobry tekst. Swoją drogą Szymonie, czy nie uważasz, że obecnie spora część stron www kancelarii jest pełna banałów kopiowanych i nagminnie powtarzanych przez kolejne kancelarie (typu „świadczy usługi najwyższej jakości, „dzięki doborowi wyłącznie pracowników o najwyższych kwalifikacjach” etc…). Ja po lekturze kilku stron nie jestem w stanie znaleźć takiej, która miałaby do zaoferowania coś innego. A personalizacja przekazu (jaką daje np. sprzężenie www z blogiem) jest bardzo rzadka..Z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że nie jest łatwo zaproponować coś oryginalnego…
pozdrawiam
Dzięki Paweł.
Strony kancelarii są w większości przypadków takie same – szczególnie jeśli chodzi o teksty. Do moich ulubionych „tekstów” należy: „Świadczymy pomoc klientom indywidualnym i firmom w następujących sprawach” i tu pojawia się wypunktowana lista dziedzin prawa… Można ten temat ugryźć od innej strony: przede wszystkim nie należy pisać o wszystkich możliwych instytucjach prawa, należy skupić się tylko na tych kilku, które są „specjalnością” kancelarii. Przypomina mi się porównanie do najlepszych restauracji gdzie menu składa się tylko z kilku pozycji i nie znajdziemy tam kotleta schabowego z ziemniakami i kapustą 🙂
Z jakiegoś powodu dopiero teraz dotarłem Szymonie do tego artykułu 🙂 Bardzo interesujący!
Ja po własnych poszukiwaniach i badaniach doszedłem do wniosku, że strona www kancelarii prawnej powinna wyglądać jak ta: http://www.radcowie.biz
Prosta, przejrzysta, bez nadmiaru treści, budująca relacje tam, gdzie trzeba to zrobić. Bez pompatyczności. Dobrze zoptymalizowana i umożliwiająca kontakt w różnoraki sposób na każdym kroku.
Pozdrawiam!
Rafał
No widzę, że maczałeś palce przy tej stronie. Stronka prezentuje się ciekawie na pierwszy rzut oka. W środku jednak kilka rzeczy mi nie pasuje od strony graficznej. Zmieniłbym również fotkę p. Roberta Jaroszewskiego i w niektórych miejscach zmienił nawigacje.. Na plus podstrony z biografiami!
No właśnie, a można też skorzystać z kreatorów. To może też być całkiem dobry pomysł. Na rynku jest ich trochę, chociażby wix, czy webwave, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie.
Myślę że strona kancelarii powinna wyglądać tak nowocześnie jak ta: http://www.kancelaria-zielinska.com.pl. Osobiście fajniej zrobionej strony kancelarii w tym kraju jeszcze nie wdziałem…