Raport z badania prawniczej blogosfery

Uzyskaj pełen dostęp do Raportu

 

Raport powstał na podstawie wypełnionych przez prawników blogerów ankiet.

Jest to pierwsze tego rodzaju badanie i próba odpowiedzi na kilka ważnych pytań:

  1. jak szybko według prawników blogerów zwraca się inwestycja w social media?
  2. jakie realne korzyści finansowe i niefinansowe związane są z prowadzeniem bloga?
  3. jakie koszty finansowe ponoszą autorzy blogów, by osiągnąć zamierzone cele?

Analizując wyniki ankiety należy mieć na uwadze wielość celów, dla których prawnicy piszą blogi oraz różnorodność docelowych klientów (czytelników) i produktów promowanych czy sprzedawanych za pośrednictwem blogów. Z udzielonych odpowiedzi wynika, że istnieją blogi, które pisane są dla czystej przyjemności ich autorów, bądź z chęci posiadania własnego medium do prezentacji swoich poglądów. Dlatego analizując wyniki ankiety trzeba pamiętać, że nie wszyscy autorzy stawiają przed blogiem cele o charakterze finansowym (np. zwiększenie sprzedaży).

Spośród danych, na których najbardziej mi zależało to informacja jak szybko (średnio) można pozyskać pierwszego klienta. Okazuje się, że średni czas to ok. 20 wpisów i pół roku działalności. Powiedziałbym, że to jest bardzo obiecująca perspektywa. Wydaje mi się jednak, że ten czas ulegnie wydłużeniu – przede wszystkim ze względu na wzrost konkurencji na rynku blogowym

Jednocześnie 62% blogerów w ogóle nie pozyskało żadnego klienta… Wynika to zapewne z niefinansowych celów blogowania lub popełnianych błędów podczas promocji bloga.

Uzyskaj pełen dostęp do Raportu

Zapraszam Was do zapoznania się z badaniem i do dyskusji nad kondycją oraz przyszłością blogosfery prawniczej.

.

0 110
Szymon Kwiatkowski

10 komentarzy

  1. Pierwsi klienci aktywnych blogerów pojawiają się już po pół roku działalności i już po 20 wpisach… Cieszę się, że te liczby się pojawiły ale mam wrażenie, że w przyszłości ten czas ulegnie wydłużeniu. To co mnie jeszcze zastanawia to powód dla którego tak rzadko blogerzy korzystają z e-mail marketingu… To nie jest przecież trudne narzędzie a jednak mało wykorzystywane. Czemu?

  2. Czemu?

    – brak wiedzy
    – brak czasu

    i, jak wspomniałeś, pewnie

    – brak wystarczającej konkurencji.

    Rafał

    • Na brak czasu wszyscy narzekają…
      Interesuje mnie jeszcze trend związany z wykorzystaniem wiedzy zawartej na blogu, nie tylko do promocji i pozyskania klienta ale także w celach wewnętrznych – dla pracowników kancelarii prowadzącej bloga. Kilka osób o tym pisało i myślę, że jest w tym dużo racji.

  3. JA

    No to Pan Rafał skorzystał z Twojej ciężkiej pracy, więcej komentarzy u niego niż tutaj… szkoda.. ale fajnei na tym pożerował…

  4. Szymon, świetna inicjatywa. Proponuję powtórzyć badanie za rok. Jestem ciekaw porównania wyników.
    Sprawą otwartą pozostaje skuteczność innych niż blogi kanałów komunikacji marketingowej w sektorze usług prawniczych. Ostatnio postanowiłem zagłębić się w ten temat. Skorzystam więc z okazji i zaproszę, jeśli oczywiście pozwolisz, Twoich czytelników na chwilę do siebie:
    http://marketingpodlupa.pl/2012/08/04/czy-e-marketing-jest-skuteczny-w-sektorze-uslug-prawniczych/

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

Trackbacks for this post

  1. […] możesz pobrać stąd >>. Jest to pierwsza edycja tego badania, więc mam nadzieję, że będzie też druga i kolejne, […]

  2. […] Raport z badania prawniczej blogosfery – ciekawa analiza content marketingu w branży prawniczej w Polsce. […]

Leave a Reply