Prezentacje ze szkoleń cz.I

Nie wiem czy wszyscy mają taki napięty okres pod koniec roku? Ja na pewno mam dużo pracy i jestem z tego faktu bardzo zadowolony. W grudniu przeprowadziłem bowiem dwa szkolenia, o których pisałem wcześniej.

Pierwsze, dedykowane studentom Wydziału Prawa i Administracji, zatytułowane było „Jak promować się na rynku prawniczym?”. Spotkanie miało charakter wstępny i myślę, że zorganizowane będą kolejne – równie owocne. Poniżej przedstawiam Wam prezentację z tego szkolenia. Wymaga ona jednak pewnego komentarza. Zbudowałem dla studentów i młodych prawników 10 rad, które mogą wprowadzić w życie od razu. Okazuje się, że trudno dokonać tak okrojonego wyboru i skupić się tylko na 10 zasadach. Myślę jednak, że rady spełniły swoje zadania. Oto one z małym kontarzem:

  1. Stwórz swoją niszę – odkrycie swojej niszy zarówno w świecie rzeczywistym jak i w trakcie promocji w internecie jest według mnie podstawą rozwoju działalności kancelarii. Pisałem o tym trochę przy okazji tego postu.
  2. „Bądź w pobliżu” – Woody Allen zapytany jaki jest klucz sukcesu podobno odpowiedział, że należy „być w pobliżu rzeczy ważnych”. Proponuję studentom aby byli w pobliżu dużych, ogólnopolskich spraw. Jeżeli możecie pojawić się na ogłoszeniu wyroku w głośnej medialnej sprawie to bądźcie tam. I napiszcie z tego własną relację.
  3. Wujek google, ciotka Wikipedia – „Jeżeli nie ma Cię w internecie to znaczy, że nie istniejesz” – komentarz zbędny.
  4. Praktyka czyni mistrza – Prawo to szkoła teorii a prawnik potrzebuje doświadczenia. Praktykę zdobywamy pracując. Deal?
  5. Networking – niektórzy twierdzą, że światem rządzą masoni… Ja twierdzę, że światem rządzą kontakty. Istotą networkingu jest budowa sieci kontaktów. Pierwszy krok to własna wizytówka.
  6. Marka – nazwisko, osobowość Twoją marką.
  7. Referencje – papierowe i wirtualne.
  8. Relacje – rzeczywistość i świat wirtualny. Relacje nawiązujemy nie tylko w świecie rzeczywistym ale także w świecie wirtualnym.
  9. Naucz się słuchać.
  10. Bądź innowacyjny i przebojowy.
  11. 80% czasu pracy poświęcaj na spełnianie oczekiwań Twoich klientów. Kolejne 20% przeznacz na przekraczanie granic tych potrzeb i oczekiwań. Tę radę znalazłem na jednym z zagranicznych blogów. Oddaje istotę dbania o klienta.

.

0 235
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

Leave a Reply