Prawnicy i studenci do blogów!

www.campamerica.pl

Pragnę przedstawić Wam 4 case study zaczerpnięte ze strony lawyerist.com: http://lawyerist.com/successful-law-blog-case-study/. Autor prezentuje cztery blogi, które osiągnęły sukces za oceanem i wypromowały ich autorów.

Polskie blogi prawnicze dopiero powstają, są młode, ich autorzy dopiero uczą się blogosfery. Szczegółowo pisze o tym Rafał Chmielewski, prezentując chyba najbardziej aktualną listę polskich prawników-blogerów. Z przytoczonych case study wynika jasno, że systematycznie prowadzony blog:

  1. wypromuje jego autora
  2. pozwoli na zdobycie nowych klientów, kontraktów
  3. rozwinie praktykę
  4. stworzy nowe szanse na rozwój kancelarii
  5. rozszerzy listę kontaktów
  6. i wiele innych….

Pojawia się tu pytanie, co należy poświęcić by uzyskać efekty wspomniane powyżej? Okazuje się, że autorzy blogów poświęcają na ich pisanie od 2 do 10 godzin tygodniowo i po kilku latach systematycznej pracy nie żałują zainwestowanego czasu. Co więcej blogi to co do zasady narzędzia darmowe – nie wydając złotówki, można osiągnąć niesamowite efekty. Na co więc czekają adwokaci i radcowie prawni? Najczęstszą wymówką, którą słyszę jest: – nie mam czasu, – nie umiem, – nie pozwala mi na to etyka zawodowa (sic!), – nie ma takiej potrzeby. Czy wobec tego można pozwolić sobie na utratę szans jakie daje blog? Zastanów się, ile czasu poświęcisz na to by zdobyć nowych klientów – dzięki blogom poświęcasz ok 3 godz. tygodniowo. Ile godzin poświęcasz obecnie?

Niech zakończeniem tego wpisu, nawołującego prawników, studentów, aplikantów do obecności w sieci będzie konkluzja przywołanego wpisu:

„Anybody can have a successful law blog, the only barriers to entry are personal ones.  Are you willing to be dedicated?  Are you willing to sacrifice the time needed?  Are you willing to pay the price to have a great blog?  If the answer is yes, you better get started.”

Artykuły możesz również czytać na facebooku lub otrzymywać je raz w miesiącu poprzez newsletter. Zapraszam również do bezpośredniego kontaktu..

0 248
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

1 Comment

  1. Dziękuję Szymonie za wzmiankę o moim blogu! 🙂

    Tak, blog jest doskonałym narzędziem marketingowym. A w rękach prawników (studentów i aplikantów) – szczególnie! Nie można przejść obojętnie obok faktu, że blog jest darmowy, że stale przyciąga klientów, że za darmo pozycjonuje się Google, że jest w stanie nawiązać relacje z klientem, że jest narzędziem edukacyjnym, że jest oglądany przez klientów, dziennikarzy, sędziów, urzędników, prawników i masę innych osób, które mogą ściągnąć dodatkowych klientów.

    Nie ma dziś lepszego sposobu na subtelną reklamę!

    Mam za sobą wiele blogów, w tym podatkowy http://www.PodwojneOpodatkowanie.pl i każdy z nich przyciągał mi klientów. Jeżeli dziś miałbym założyć kancelarię prawną, to najpierw zacząłbym od bloga.

    Jak wspomniałeś – bardzo słusznie – blog może być prowadzony przez studenta prawa. O tym, jakie to niesie pozytywne skutki napisałem tutaj: http://marketingprawniczy.wordpress.com/2009/12/07/bardzo-pozytywne-skutki-e-marketingu-studentow-prawa/ więc nie ma się co powtarzać, jednak trzeba podkreślić, że blog dla studenta studiów prawniczych jest przepustką do wymarzonej pracy.

    Pozdrawiam Szymon i dziękuję, że poruszyłeś ten temat!
    Rafał Chmielewski

Leave a Reply