Relacje z klientami

To jest cykl artykułów, który pozwoli Ci zbudować strategię rozwoju Twojej kancelarii:

Poprzednie kroki:

  1. Step I: „Jak zbudować strategię biznesową kancelarii?”
  2. Step I bis: „Czego rzeczywiście potrzebuje klient kancelarii?”
  3. Step II: Co sprzedajesz – propozycja wartości kancelarii?

 

—————————

STEP III w przygotowaniu strategii marketingowej polega na określeniu rodzaju relacji jakie kancelaria musi utrzymywać z klientem na różnych etapach współpracy. Mam tu na myśli etapy: 1. przed pozyskaniem klienta 2. w trakcie obsługi pozyskanego klienta 3. Po zakończeniu współpracy.

Nie odkryję Ameryki jeśli powiem, że w 99% przypadków na każdym z tych etapów niezbędny jest kontakt osobisty pomiędzy klientem a prawnikiem. W ogromnej ilości przypadków to właśnie prawnik „sprzedaje” siebie i w konsekwencji kancelarię oraz usługę. W mniejszości są sytuacje, gdy to ktoś w imieniu kancelarii sprzedaje jej usługi i pozyskuje klientów. Jeszcze mniej jest systemów on-line, które sprzedają usługi kancelarii. 

W świecie internetu utrzymywanie i budowanie relacji z klientami wydaje się być prostsze. Mamy przecież blogi, FB, linkedin, twittera i pewnie kilka innych miejsc, gdzie potencjalnie są klienci. Nic jednak nie przebije i nie zastąpi relacji osobistych, które są i będą kluczowe w sprzedaży usług profesjonalnych. Zobaczcie bardzo ciekawą prezentację i prelekcje nt. networkingu:

.

0 1399
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

3 komentarze

  1. Wydaje mi się że miejsca typu FB mogą być wykorzystane do pozyskania klienta masowego ale nie konieczne sprawdzą się w przypadku dużej firmy.

  2. Grzegorz, umknął mi gdzieś Twój komentarz. FB jest mega trudny przy sprzedaży usług profesjonalnych – jeśli w ogóle się do tego nadaje… Na pewno FB może sprawdzić się jako platforma dla działu HR.

    • Nie szkodzi, że umknął. Faktem jest, że FB nadaje się do promowania produktów dla tzw. mas, dla usług profesjonalnych – tak jak mówisz Szymonie – trudno powiedzieć, czy to w ogóle dobre miejsce, choć na pewno dobre dla kreowania wizerunku firmy.

Leave a Reply