Networking – kilka dobrych rad

Mógłbym napisać kilka okrągłych zdań o networkingu i o tym, że jest ważny. Ale to już chyba każdy wie i nikogo nie trzeba przekonywać. Są też trenerzy, którzy uczą jak nawiązywać relacje podczas eventów, konferencji i wydarzeń, i chyba najbardziej znany w Polsce Grzegorz Turniak, który zaraża swoją inicjatywą: http://www.turniak.pl/

Dlatego oddam głos komuś innemu: „Gary Vaynerchuk: The Secret to Networking? Leverage”

Dla tych, którzy go nie znają krótka notka z wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Vaynerchuk. Najbardziej znany w świecie internetów z materiałów video, w których rekomendował i opisywał wina.

Piszę o nim dlatego, że pojawił się jego artykuł w The Wall Street Journal własnie na temat networkingu. Oto kawałek:

Networking is something that I take a lot of pride in. I’m good at it. I’ve learned the true secret to networking is gaining the first-mover’s advantage: leverage. The right kind of leverage in a relationship allows you to extract value over time.

How does one acquire that kind of leverage? Be the first person in the relationship to provide value.

In my career there have been 500 to 1000 times where I have approached someone, done something for him or her and then figuratively walked away. I expected nothing in return from those situations, and yet they have been, by far, the interactions that have driven my career (and my companies) forward. On the other side, the five to 10 times others have done this for me have been the beginning of great relationships.

Więcej możesz przeczytać na: http://blogs.wsj.com/accelerators/2014/03/17/gary-vaynerchuk-the-secret-to-networking-leverage/

Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że zazwyczaj networking jaki widziałem sprowadza się do tego, że ktoś chce komuś coś sprzedać. To może być cokolwiek, od obsługi prawnej, ubezpieczenia, kredyty, wycieczki itd… Jednocześnie nikt nie chce kupować. Czyli jak tu robić biznes? Wydaje się, że odpowiedź jest w tym artykule: „Be the first person in the relationship to provide value”.

 

0 2102
Szymon Kwiatkowski

MarketingPrawa.pl Produkcje.fm

Leave a Reply