Raport z badania prawniczej blogosfery
- mar 25, 2012
- By Szymon Kwiatkowski
- In Zarządzanie kancelarią
- 10 komentarzy
Raport powstał na podstawie wypełnionych przez prawników blogerów ankiet.
Jest to pierwsze tego rodzaju badanie i próba odpowiedzi na kilka ważnych pytań:
- jak szybko według prawników blogerów zwraca się inwestycja w social media?
- jakie realne korzyści finansowe i niefinansowe związane są z prowadzeniem bloga?
- jakie koszty finansowe ponoszą autorzy blogów, by osiągnąć zamierzone cele?
Analizując wyniki ankiety należy mieć na uwadze wielość celów, dla których prawnicy piszą blogi oraz różnorodność docelowych klientów (czytelników) i produktów promowanych czy sprzedawanych za pośrednictwem blogów. Z udzielonych odpowiedzi wynika, że istnieją blogi, które pisane są dla czystej przyjemności ich autorów, bądź z chęci posiadania własnego medium do prezentacji swoich poglądów. Dlatego analizując wyniki ankiety trzeba pamiętać, że nie wszyscy autorzy stawiają przed blogiem cele o charakterze finansowym (np. zwiększenie sprzedaży).
Spośród danych, na których najbardziej mi zależało to informacja jak szybko (średnio) można pozyskać pierwszego klienta. Okazuje się, że średni czas to ok. 20 wpisów i pół roku działalności. Powiedziałbym, że to jest bardzo obiecująca perspektywa. Wydaje mi się jednak, że ten czas ulegnie wydłużeniu – przede wszystkim ze względu na wzrost konkurencji na rynku blogowym
Jednocześnie 62% blogerów w ogóle nie pozyskało żadnego klienta… Wynika to zapewne z niefinansowych celów blogowania lub popełnianych błędów podczas promocji bloga.
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
10 komentarzy
Trackbacks for this post
[…] możesz pobrać stąd >>. Jest to pierwsza edycja tego badania, więc mam nadzieję, że będzie też druga i kolejne, […]
- Z sieci… | Marketing B2B pisze:
[…] Raport z badania prawniczej blogosfery – ciekawa analiza content marketingu w branży prawniczej w Polsce. […]
- Wyniki badania polskiej blogosfery prawniczej – 2012 | Rafał Chmielewski: e-Marketing Prawniczy pisze:
[…] Jest już Raport, który możesz pobrać stąd >> […]
Leave a Reply Cancel Reply
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020
Pierwsi klienci aktywnych blogerów pojawiają się już po pół roku działalności i już po 20 wpisach… Cieszę się, że te liczby się pojawiły ale mam wrażenie, że w przyszłości ten czas ulegnie wydłużeniu. To co mnie jeszcze zastanawia to powód dla którego tak rzadko blogerzy korzystają z e-mail marketingu… To nie jest przecież trudne narzędzie a jednak mało wykorzystywane. Czemu?
Czemu?
– brak wiedzy
– brak czasu
i, jak wspomniałeś, pewnie
– brak wystarczającej konkurencji.
Rafał
Na brak czasu wszyscy narzekają…
Interesuje mnie jeszcze trend związany z wykorzystaniem wiedzy zawartej na blogu, nie tylko do promocji i pozyskania klienta ale także w celach wewnętrznych – dla pracowników kancelarii prowadzącej bloga. Kilka osób o tym pisało i myślę, że jest w tym dużo racji.
No to Pan Rafał skorzystał z Twojej ciężkiej pracy, więcej komentarzy u niego niż tutaj… szkoda.. ale fajnei na tym pożerował…
Bez przesady… Na szczęście korzyści z raportu nie liczę ilością komentarzy pod postem..
Szymon, świetna inicjatywa. Proponuję powtórzyć badanie za rok. Jestem ciekaw porównania wyników.
Sprawą otwartą pozostaje skuteczność innych niż blogi kanałów komunikacji marketingowej w sektorze usług prawniczych. Ostatnio postanowiłem zagłębić się w ten temat. Skorzystam więc z okazji i zaproszę, jeśli oczywiście pozwolisz, Twoich czytelników na chwilę do siebie:
http://marketingpodlupa.pl/2012/08/04/czy-e-marketing-jest-skuteczny-w-sektorze-uslug-prawniczych/
Pozdrawiam,
Grzegorz
Dzięki Grzegorz.
Badanie na pewno będzie powtórzone za rok! Jesteśmy cały czas młodą blogosferą dlatego wyniki mogą być b. ciekawe. 🙂