Kancelaria Wardyński i Wspólnicy zmienia wizerunek
- mar 22, 2011
- By Szymon Kwiatkowski
- In Marketing prawniczy
- 5 komentarzy
Z dużą radością przeczytałem informację na oficjalnej stronie kancelarii Waryński i Wspólnicy, że postanowiono zmienić całkowicie wizerunek Kancelarii. Propozycja nowego logotypu jest bardzo odważna, niektórzy są zdania, że aż nadto odważna.
Ze strony Kancelarii można wywnioskować, że zmiana wizerunku podyktowana jest rynkiem, który należy do marek i firm dynamicznych, wyznaczających nowe kierunki działania. Czytam, że:
Rynek należy do marek, firm dynamicznych, wprowadzających nowe usługi i produkty, nowe formy współpracy i kontaktu z klientem, wyznaczających nowe kierunki działań. Przymioty te warto przenosić, przekładać na wizerunek! Klasyczny krój czcionki, doskonale zaprojektowany, sterylny, horyzontalny układ – to znakomite cechy firmy początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Teraz to monotonia elegancji, nuda poprawności.A więc – kondensacja, wyrazistość, łatwość identyfikacji. Zamiast cyzelowanych czcionek – dirty faces, swobodnie cięte dłutem, blokowe litery na bazie Futury. Logotyp – stempel – totem. Kolory nasycone – nie do podobania się, świadoma antyestetyka, wyrafinowana nonszalancja. Precyzyjnie zaprogramowana spontaniczność. Prosta, pozytywna symbolika: plus / krzyż równoramienny / baza / oś świata / oraz kropka / punkt / koniunkcja / iloczyn.
Jednak za zmianą wizerunku kancelarii musi iść zmiana samej organizacji, tak by pasowała do prezentowanych na zewnątrz wartości.Czy taka metamorfoza się uda? Jeśli tak, będzie to chyba najbardziej radykalna zmiana wizerunkowa wśród polskich kancelarii.
Jakie jest Wasze zdanie dotyczące nowego logotypu? Słyszę głosy, że jest za odważne. Like it or hate it? Napisz komentarz..
Szymon Kwiatkowski
MarketingPrawa.pl Produkcje.fm
5 komentarzy
Leave a Reply Cancel Reply
Ostatnie wpisy
- Nie planuj przyszłości. „Planuj” przeszłość. 16 stycznia 2022
- 5 kroków do skutecznego webinaru. Złoto. 18 października 2021
- 10 kampanii e-mail marketingowych dla kancelarii prawnych 25 marca 2021
- Jak obliczyć swoją podstawową stawkę godzinową? 11 lutego 2020
- Najważniejsze zmiany w podatkach dla małych kancelarii 18 stycznia 2020
Uh! No, odważnie! 🙂
Nie wiem… co o tym myśleć. Ja bym tak daleko nie szedł, bo chyba w naszej branży bardziej liczy się rozwijanie relacji z otoczeniem, niż krzyczące (tak to odbieram) litery logotypu, próbujące stać się zapamiętanymi.
Czas pokaże, ale jak słusznie Szymonie zauważyłeś: za tym powinna iść również zmiana organizacyjna. Nie znam od środka kancelarii Wardyński i Wspólnicy, ale – mówiąc generalnie – lifting karoserii sam w sobie nie wpływa na lepsze osiągi mojego BMW 🙂
Pozdrawiam!
Rafał
Ze zmienionym logo spotkałem się ostatnio podczas jednej z konferencji i przyznam, że byłem lekko zszokowany. Rzeczywiście zmiana jest odważna i nie jestem pewien, czy trafiona. Nie jestem wielkim znawcą marketingu usług prawniczych, ale ze swoich doświadczeń zawodowych wydaje mi się, że klienci dużych kancelarii są raczej dość konserwatywni w kwestiach wyboru prawnika.
Zobaczymy jak będzie wyglądała cała identyfikacja wizualna. Poczekajmy na stronę i resztę materiałów.
Wydaje mi się, że prawnicy zbyt często zaskorupiają się w swoich wyobrażeniach o branży i jej postrzeganiu przez klientów. Tymczasem dla klienta to taka sama firma jak każda inna. Z tej strony patrząc nowe logo jest wyraziste i może spełnić swoją rolę. Patrząc na nowe logo Wardyńskich… mam jednak nieodparte wrażenie, że gdzieś to już widziałam (wydawnictwo Czytelnik?), a czcionka i mały plus nasuwają mi skojarzenie kościelne (nie mam pojęcia dlaczego – działanie podprogowe :-)?)
No i ruszyła maszyna… Nowa strona w pełnej odsłonie: http://www.wardynski.com.pl. Może popełniam niewybaczalny błąd, ale podoba mi się tylko strona wejściowa. Nic poza tym… Po wejściu głębiej widzę tylko strony tekstu zapisane Arialem. Brakuje mi intuicyjności strony, przekazywania informacji w inny sposób niż tylko czystym tekstem. Don’t like it. A Ty?